PolarQuest Expeditions

PolarQuest Expeditions

28 maj, 2018

Stockholm School of Economics

Stockholm School of Economics

26 maj, 2018

Deli Verkstan

Deli Verkstan

1 maj, 2018

Connect Sweden

Connect Sweden

20 juli, 2015

Exempel på webbplatser

 och digital närvaro

Kunder
21 april, 2019

Cardiolex – ett företag i expansionsfas

Två företag skulle slås ihop till ett. En varumärkesplattform och en ny visuell identitet la grunden till deras kommunikation och webbsida.
Kunder
2 juni, 2019

Digital närvaro för Malmöhus Mäklarna

Under många framgångsrika år på Näset har Malmöhus Mäklarna byggt sitt varumärke. Nu gällde det att gå ut och visa det - även digitalt.
Kunder
21 april, 2019

Från grunden med JB Nordic

Många företag hinner inte med sin marknadsföring och webbplattform. För JB Nordic blev lösningen Alinder Design som "flygande marknadsavdelning".
Kunder
2 juni, 2019

Webbsida med minimalistisk design

Ibland är webbsidans främsta uppgift att fungera som en portfolio. Här fick bilder stor plats och texterna hölls medvetet korta.
Kunder
2 juni, 2019

Webb designad för cybersmartness till Securess

– När jag kom till Alinder Design med mina idéer kände jag direkt att de förstod vad jag var ute efter, säger Caroline.
Webbdesign och inbound marketing Kunder
21 april, 2019

We+ hade växt ur sin webb

Webbdesign, wordpress och inboundmetodik hjälpte We+ att upplevas så som företaget är - en modern, smart motionstjänst.

Prisbelönt kommunikation

Mångfaldigt prisbelönta

Vi har haft många framgångar i flera av Sveriges mest välrenommerade och prestigefyllda kommunikation- och designtävlingar de senaste tio åren. Vi har till exempel tävlat i Svenska designpriset, Publishingpriset och Guldbladet.

Att vara prisbelönade ger en liten hint om vad andra tycker om vårt arbete. Men det vi är mest stolta över är de resultat vi skapat tillsammans med våra kunder, där vi sett företagen växa år efter år. 

Varför vi tävlar:

– Det är roligt att se vad någon oberoende utifrån tycker om det vi gjort, men det viktigaste är vad våra kunder tycker och vilket slutgiltigt resultat vi kan vara med att bidra till, säger Sara Alinder, senior designer.

prisbelönt kommunikation

Vi tror på starka visuella signaler och innehåll som engagerar

Svenska publishingpriset är en av Sveriges största tävlingar inom visuell kommunikation. Vi hade själva tappat räkningen på hur många nomineringar och priser vi vunnit genom åren. Så vi hörde av oss till Svenska Publishingpriset (som är en av de tävlingar vi deltagit i senaste åren) och frågade. De hade stenkoll och det visade sig att vi fått 23 nomineringar, 3 guld och en herrans massa silver- och bronsplaceringar.

Vi tror att det har att göra med vår förmåga att alltid se till det visuella i kombination med ett engagerande innehåll. Om ett budskap ska nå fram, krävs så mycket mer än bra design. Publishingprisets jury bedömer textinnehåll och visuellt innehåll samt – beroende på typ av tävlingsbidrag – regi (film), fysiskt utförande (print) och användbarhet (webbplats). Håll utkik under hösten! Då är det tävlingsdags igen!

Prisbelönt kommunikation, några exempel på kunder:

PolarQuest, Stockholm School of economics, Garantum, Värmdö Gymnasium, Unlimited Travel Group, Visit Värmdö, House of Lola, Connect Sweden, Horisont förlag, Stopp, Books for Brands, Deli Verkstan, WI-resor, Cardiolex.

Kategorier vi nominerats eller vunnit priser inom:

Bästa webbsida
Bästa innehåll
Bästa design
Bästa bilagan i dagspress
Bästa utbildningsmaterial
Bästa reseinformation

Juryns motivering vid ett av förstapriserna vi tagit emot

”För en design som med geometriska former och kontrastrik typografi lyfter fram de spännande visuella och verbala berättelserna.”

Placering: Guld. Kund: PolarQuest. Tävling: Svenska Publishing Priset