Utveckling av varumärke och digital plattform för JB Nordic
JB Nordics vd Jonas Brontén insåg att det inte fanns tid att göra all marknadsföring själva och att dessutom administrera WordPress, Mailchimp och sociala medier. Därför bestämde han sig för starta samarbetet med Alinder Design och låta dem bli deras "förlängda arm" kommunikationsmässigt.
– Jag tycker konceptet är bra, säger Jonas. Vi jobbar kontinuerligt med Alinder Design runt varumärkesbyggande och marknadsföring och de fungerar som vår ”flygande marknadsavdelning”.
– Långsiktigheten är en förutsättning för att få kunskap och förståelse för vad vi håller på med och hur vi vill bli uppfattade av våra kunder. Man lär känna varandra.
– Allt som har gjorts har funkat väldigt bra. Vi har fått stabila lösningar som är skalbara. Det är en bra grund som är satt som är lätt att jobba vidare med och utveckla.
– Saker blir gjorda. Det har annars varit vårt problem. Det är bra för oss att ha några som kommer utifrån – med ett utifrånperspektiv.
– Vi får en hel del bra input. Och jag tycker det är en bra kombination av att de är analytiska och metodiska samtidigt som de kan komma med idéer och pusha framåt.
Projekt
Vårt uppdrag
Varumärkesstrategi, Webbdesign, Inbound Marketing, Visuell identitet, Sociala medier, Content
”Vi hade aldrig fått så här mycket gjort i vår marknadsföring utan Alinder Design. De är noggranna, strategiska och hjälper oss att utveckla företagets kommunikation.
Jonas BronténCEO, JB Nordic
“Vi hade aldrig fått så här mycket gjort i vår marknadsföring utan Alinder Design. De är noggranna, strategiska och hjälper oss att utveckla företagets kommunikation.”
Jonas BronthénCEO, JB Nordic